Darrera actualització de divendres, 30 juny 2017

Grup de teatre

DuraLexSedLex

Fa uns quants anys... (setembre 2010)

Un grup de professors de diferents departaments ens vam llençar a l'aventura de formar un grup de teatre escolar al nostre centre.

Perquè ens vam abocar amb tant d'entusiasme i il·lusió a aquest projecte?

• Perquè pensem que el teatre és una eina educativa molt important.
  • Perquè voliem tenir un grup de teatre més o menys estable al centre.
  • Perquè des de fa temps voliem organitzar una activitat interdepartamental que implicara de manera desinteressada a professorat i alumnat.

A més:

• Perquè voliem plantejar-nos nous reptes canviant de registre.
  • Perquè voliem tractar temes històrics, còmics… relacionats mb el món clàssic.
  • Perquè voliem mostrar també que la llengua llatina està viva.
  • Perquè voliem experimentar amb la música en viu.

Projectes desenvolupats:

Curs 2010-2011

“Procés a Juli Cèsar. Anatomia d'un homicidi”

Cèsar a la banqueta dels acusats per atemptar contra la República...
Va ser un corrupte? Un genocida?
Perquè Caius Juli Cèsar no va gosar proclamar-se emperador?
Juli Cèsar, culpable o innocent?

1r premi ex aequo XII Certamen Compitalia 2011 modalitat Talia

Més detalls del muntatge ací: https://duralexsedlex.wikispaces.com/

Curs 2011-2012

"El somni d''Hipàtia"

Recrearem l'últim dia d'Hipàtia, la primera dona astrònoma de la història.
La refinada intel·lectual i científica recorda amb diferents flashback la gesta del salvament dels llibres de la biblioteca d'Alexandria i altres vivències fins el moment d'afrontar la pròpia mort.

2r premi ex aequo XIII Certamen Compitalia 2012 modalitat Talia

Més detalls del muntatge ací: https://duralexsedlex2.wikispaces.com

Curs 2012-2013

"Pyramus & Thisbe". Tantvm Latine (Quasi)

La llegenda dels dos enamorats que ens va narrar Ovidi a les seues"Metamorfosis" en clau de comèdia, segons la presenta Shakespeare en una escena de "Somni d’una nitd’estiu".

3r premi ex aequo XIV Certamen Compitalia 2013 modalitat Talia
Carta de Felicitació de la consellera d'Educació pels resultats del nostre projecte

Més detalls del muntatge ací: https://duralexsedlex3.wikispaces.com

Curs 2013-2014

Nova versió del muntatge "Pyramus & Thisbe". Tantvm Latine (Quasi), incorporant al grup una vintena d'alumnes de Música de 4ESO del Programa de “La música contra el fracàs escolar”.
L'entitat organitzadora del Festival Juvenil de Teatre Grecollatí, Prosopon, ens va invitar a estrenar aquesta nova versió del muntatge en la sessió d'inaguració del Festival en el teatre romà de Sagunt, el 7 d'abril del 2014.
Vam presentar l'experiència a la “Jornada sobre Creació Artísitica” organitzada pel CEFIRE en setembre de 2013.

Curs 2014-2015

Nova versió del muntatge “Procés a Juli Cèsar. Anatomia d'un homicidi”
Com que els components del grup s'havien renovat en la seua totalitat van voler recuperar el muntatge de la primera temporada per  la Setmana del Llibre celebrada el mes d'abril de 2016, complementant la representació amb una xarrada sobre Juli Cèsar a càrrec del professor Esteban Bérchez.

Cesar teatre

Curs 2015-2016

“Corazón EnTierra. La rebelión de Antígona”

Buscant una major implicació de l'alumnat en el procés, en aquest muntatge han estat els alumnes a elaborar el guió de l'obra, creant una versió particular del mite d'Antígona basant-se en la lectura de la versió de Sòfocles i la d'Espriu.
Es va representar un assaig general amb vestuari en l'acte de cloenda del Taller d'Altes Capacitats.

Curs 2016-2017

El present curs hem acabat de preparar el muntatge del curs passat, “Corazón EnTierra. La rebelión de Antígona”, incorporant la música i més actors nous.
Vam representar el muntatge al nostre centre el dia 15 de març dins de les activitats organitzades amb motiu de la Setmana de la Dona.
També hem participat el 28 de març en el Certamen Compitalia modalitat Talia representant l'obra a l'IES Sorolla de València.

3r premi XVIII Certamen Compitalia 2017 modalitat Talia

Podeu llegir la crònica de les representacions d'aquest muntatge ací:

L'any 2017 es commemora el centenari del naixement de la poeta Gloria Fuertes, ben coneguda per grans i menuts. Així, després de concloure el projecte sobre Antígona el passat abril, el grup de teatre del nostre centre ha volgut retre-li un merescut homenatge, amb un breu espectacle basat en la seua vida i els seus poemes. Aquest nou muntatge es va estrenar en el marc de l'Acte de Cloenda del Taller d'Altes Capacitats celebrat el passat dilluns 19 de juny. Si no heu pogut assistir, es tornanarà a representar al llarg del primer trimestre del proper curs. No us ho perdeu!

En aquesta aventura han participat desenes d'alumnes alguns dels quals han continuat amb el teatre a la universitat i fent part de grups amateurs.
Us animem a assistir a les nostres representacions i a contactar amb nosaltres si voleu fer part del nostre grup el proper curs!

Mariló Limo Escura, Directora del Grup de Teatre